Palafrugell va cloure, per segon any consecutiu, el Projecte "Rossinyol"
Palafrugell va cloure, en un acte al Centre Municipal d’Educació, i per segon any consecutiu, el projecte “Rossinyol”, que impulsa una xarxa d’universitats europees, a través de la UdG.
Palafrugell es va incorporar a aquest projecte l’any passat, i enguany es compta amb la participació de l’escola Carrilet, l’escola Torres Jonama i l’Institut Frederic Martí Carreras. El nombre de mentors assignats per la UdG ha estat de 6 estudiants universitaris de Palafrugell (5 mentores i 1 mentor).
Els mentors esdevenen un referent dels nois i noies que participen al projecte, als quals acompanyen perquè siguin coneixedors de diferents espais de la seva vila, àmbits de lleure, producció cultural, etc. L’objectiu és afavorir el seu desenvolupament i consolidar la seva integració social, cultural i lingüística.
Als mentors, se’ls assigna un tutor de la UdG que els formen. A més, se’ls dóna certificats per la formació i per la tasca realitzada, i se’ls reconeixen crèdits de reconeixement o de lliure configuració. L’acte de tancament va comptar amb la presència del Vicerector de la Universitat de Girona, Joaquim Maria Puigvert i el Regidor d’Educació de Palafrugell, Xavier Rocas.
El projecte també es desenvolupa en altres municipis com Girona, Figueres, Olot, Banyoles, Palamós, la Bisbal, Lloret de Mar i Sant Feliu de Guíxols. La durada del projecte és, durant el curs escolar.
Aquest projecte educatiu és un programa que es basa en la relació entre mentors (estudiants universitaris voluntaris) i els alumnes (de primària i secundària d’origen estranger). Així, es pretén establir una xarxa de relacions, un conjunt de pràctiques i de dinàmiques entre estudiants de diferents facultats de la UdG i alumnes d’origen estranger de les escoles i centres de secundària de les comarques de Girona. La finalitat del projecte és afavorir la integració cultural, social i lingüística dels alumnes d’origen estranger i que la UdG i el conjunt d’institucions que hi participin contribueixin a la sensibilització entorn de la igualtat i la inclusió social.